Lehdistötiedote: Web Monkeyn uusi verkkokauppaohjelmisto julkaistu

16.12.2011

Tamperelainen Web Monkey Oy on julkaissut uuden verkkokauppaohjelmiston ProsperCart®:in. Uuden ohjelmiston keskeisiä ominaisuuksia ovat esimerkiksi sisäänrakennettu kassajärjestelmä ja helppokäyttöinen yhden sivun ostoskori.

- Yhden sivun ostoskori parantaa verkkokaupan konversiotasoa, joka tarkoittaa sitä mikä prosentti verkkokaupan kävijöistä tekee ostoksia verkkokaupassa, kertoo Web Monkey Oy:n toimitusjohtaja Vesa Nippala. Tämä yhdessä ProsperCartin hakukoneystävällisen toteutuksen kanssa lisää suoraan yrityksen myyntiä, Nippala jatkaa.

ProsperCart on kehitetty osittain Tekesin rahoittamana erityisesti suomalaisen verkkokauppiaan tarpeisiin. Ohjelmisto tarjoaa kuitenkin helpon väylän kansainvälisille markkinoille, sillä se sisältää tuen monikielisille verkkokaupoille. Lisäksi ohjelmiston kassajärjestelmä mahdollistaa myymälämyynnin ja puhelintilausten vastaanottamisen.

- ProsperCart on monipuolinen, täyden palvelun ohjelmisto; parasta on kuitenkin, että sen hallintaliittymästä on saatu todella helppokäyttöinen. Se säästää kauppiaan hermoja ja aikaa, Nippala toteaa.

Asiakaskokemukset positiivisia

Verkosta ostaminen on jatkuvassa kasvussa myös Suomessa. Tämä tuo jatkuvasti myös uusia toimijoita kentälle, joten samalla kun markkina kasvaa, kilpailu kiristyy. Hakukoneiden hyödyntäminen palvelujen löytämisessä ja ostamisen helppous ovatkin menestyksen kannalta keskeisiä tekijöitä verkkokauppojen toiminnalle.

Kotimainen urheilulisäravinteiden ja superfoodien tarjoaja Aminopörssi on valinnut ProsperCartin oman verkkokauppansa alustaksi. Verkossa jo pitkään toiminut yritys etsi toimivampaa alustaa oman verkkokauppansa tueksi. Ratkaisulta edellytettiin ennen kaikkea helppokäyttöisyyttä ja selkeyttä toiminnallisuuteen.

- Kun viime keväänä kuulimme ProsperCartista, päätimme heti ottaa sen oman verkkokauppamme alustaksi, toteaa Anton Kiuttu Aminopörssistä. Valinta on osoittautunut oikeaksi, sillä verkkokaupan hallinta on paljon entistä vaivattomampaa ja asiakkaan näkökulmasta asiointi on selkeää ja ostaminen helppoa, Kiuttu jatkaa.

ProsperCart-alustalla Aminopörssin asiakkaiden epäonnistuneiden tilausten määrä on huomattavan vähäistä, joka kertoo alustan toimivuudesta.

- Kun verkkokaupan alusta vaihdetaan, vaikuttaa se hetkellisesti esimerkiksi hakukonenäkyvyyteen, siitä huolimatta myyntimme lähti välittömästi kasvuun. Lisäksi uskomme, että ProsperCartin hakukoneystävällisempi rakenne nostaa jatkossa löydettävyydenkin täysin uudelle tasolle, Kiuttu iloitsee.

Web Monkey Oy
Vesa Nippala, toimitusjohtaja
vesa@webmonkey
www.webmonkey.fi
www.prospercart.fi

Aminopörssi
Anton Kiuttu
www.aminoporssi.fi

Web Monkey Oy on vuonna 2004 peustettu yritys, joka on erikoistunut verkkokauppaprojekteihin. Yrityksellä on kokemusta sadoista verkkokauppaprojekteista ja oman, kasvavan verkkokaupan ylläpidosta. Teknologian lisäksi Web Monkey Oy:llä onkin myös vahvaa strategista osaamista verkkokauppaliiketoiminnasta.

Tiedote 4.11.2011
Julkaisuvapaa heti