Mainoksia kiitos tilauksestasi -sivulle

27.06.2013

Vinkki: Kiitos tilauksestasi -sivulle bannereita

Kun asiakkaasi on tilannut jotain verkkokaupastasi ja saanut maksettua tilauksensa, hänelle esitetään "kiitos tilauksestasi" -sivu. Tässä vaiheessa asiakas alkaa monesti miettimään, että mihin hän seuraavaksi surffaisi. Lisäksi hänen sitoutumisensa taso verkkokauppaasi kohtaan on tässä vaiheessa korkeimmillaan. Siksi tällä sivulla olisi hyödyllistä esittää Facebook-sivun tykkäysbanneri, sekä mahdollisesti mainoksia muista verkkokauppasi tuotteista. 

Tässä esimerkki siitä miltä kiitos-sivu voisi näyttää bannereiden kanssa:

Facebookin "Tykkää meistä" banneri kannattaa ehdottomasti olla tällä sivulla! Samalla voisit halutessasi esitellä vielä joitakin valitsemiasi tuotenostoja. 

Miten saan bannerit kiitos-sivulle näkyviin?

ProsperCart® verkkokauppaohjelmistossa saa ulkoasujen hallinnassa määriteltyä banneripaikat kiitos-sivulle. Tuo vaatii kuitenkin HTML ja CSS osaamista, eli jos tarvitset sen kanssa apua, niin voit tilata ProsperCart Oy:stä banneripaikkojen paikalleen määrittelemisen (yleensä 2 tunnin työ). Tämän jälkeen bannereita on helppo määritellä ja tarvittaessa vaihtaa hallintaliittymän kautta bannereiden hallinnassa ilman erityisosaamista.

Cross-marketing kiitos-sivulla

Kiitos-sivulla on myös mahdollista harjoittaa cross-marketingia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos verkkokauppasi myy esimerkiksi lasten leluja, niin voisit tehdä sellaisen sopimuksen lasten vaatteita myyvän verkkokaupan kanssa, että verkkokauppojenne kiitos-sivuilla esitätte toistenne mainosbannereita. Tällaisessa tapauksessa yhteistyöyrityksellä on sama asiakaskohderyhmä kuin sinulla, mutta tuotteet eivät kilpaile keskenään, eli molemmat osapuolet hyötyvät - ilman kustannuksia! 

Verkkokaupan muilla sivuilla ei välttämättä kannata esittää toisten kauppojen bannereita: olet maksanut markkinoinnista saadaksesi kävijät sivuillenne - miksi sitten haluaisit johdattaa kävijät toisille sivustoille? Mutta kun kävijä on päätynyt tekemään ostoksensa kaupassasi, sen jälkeen hänet voi hyvin johdattaa yhteistyökumppanillekin.

Bannereiden näyttämisen voi rajoittaa ProsperCartissa (Diamond 1.4 ja sitä uudemmat versiot) näyttökertojen mukaan. Eli kun ennalta sovittu näyttökertojen määrä tulee täyteen, ei banneria enää esitetä. Tämän avulla voitte sopia tietystä bannereiden näyttökertojen lukumäärästä toisen kauppiaan kanssa ja siten kumpikin saa yhtä ison hyödyn mainosten vaihdosta, vaikka toisessa kaupassa olisi paljonkin enemmän kävijöitä ja myyntitapahtumia.